torsdag 30 juni 2011

Fika, fika och fika

Det hör visst sommaren till..all denna fika. Och god mat och dryck. Varje kväll, efter att vi lagt Lucas och man äntligen får sätta sig i soffan en stund innan sängen, så känner man sig som en riktigt tjockis. Idag har jag smällt i mig muffins och jordgubbar med vispgrädde plus en Maryland Cookie. Är detta bra för figuren? Nää! Men jag ska försöka låta bli att tänka på det. Man har ju faktiskt bara semester EN gång om året.

Idag har jag och Lucas varit hos Tessan, Danne och Theo. Han har hunnit bli elva dagar gammal nu och tiden går fort. Tessan och Danne såg lite trötta ut men ändå glada. Theo har ett vasst temperament och gillar tutten väldans mycket. Jättesöt är han och superlik sin pappa! Jättemörkt hår på huvudet och en jättefin liten smilegrop i högra(?) kinden. Nu håller jag tummen för att Tessan hinner komma förbi här hemma hos oss nästa vecka när Danne är på jobbet så att Nicke också får snuffa bebis lite. Det är inte helt fel!

Inga kommentarer: