lördag 25 juni 2011

Midsommar 2011

Mitt jättelånga och fina inlägg som jag suttit med i ungefär en halvtimme försvann här plötsligt! Därför får det bli en kort sammanfattning av midsommar 2011...ibland hatar jag denna teknik..urk!

Mina midsommarfina killar.

Jag har som vanligt haft en jättetrevlig midsommarafton med trevligt sällskap och ALLDELES för mycket gott att äta. Midsommarlunchen intogs hemma hos min mamma o pappa. Det bjöds på klassiskt med sill och potäter (korv till oss barn), gräslök, gräddfil och nybakat bröd. Till dessert självklart egenodlade jordgubbar med glass och grädde. Efter lunchen packade vi bilen och åkte mot firandet i Luddingsbo. Där var stången redan rest när vi kom fram och dansen o full gång. Lucas uppskattade den jättefina kransen han fick av mormor och hade på sig den hela tiden. Han gillade även att dansa och hängde med så gott det gick. Sedan minglade han runt bland alla firare och åt kex ur en pappersmugg.

Resten av dagen spenderades hemma hos oss i Klarsjön där vi åt mortoskaka och drack kaffe. Till kvällningen blev det grillat och sällskapsspel med diverse tilltugg. Tack alla som var med..det var superkul!

För övrigt har jag klippt av mig håret...men mer om det nästa gång!

Inga kommentarer: