måndag 6 juni 2011

Cykel

Jag fick en cykel när jag fyllde år av min farmor och mina föräldrar. Den har tidigare ägts av min farmor men efetrsom hon nu inte kommer använda den så mycket och jag behövde en så fick jag den. Den är röd och fin och står därute på framsidan och glänser. Idag ska jag testa den är tanken. Jag har inte riktigt haft tid till den än men idag gäller det. Vet inte riktigt några bra cykelvägar häromkring så jag får leta mig fram lite..det ska bli kul. Med lite musik i öronen går det mesta.

Vi har sjukstuga här hemma för övrigt. Självklart är det lillen som är sjuk IGEN. Jag bävar nästan för dagisstarten..man blir inte rik av att vabba inte. Nu har han fått någon form av ögoninflammation. Han har även rinnig näsa och en läskig hosta. Nu på eftermiddagen har han varit jättehängig och bara legat i vår säng brännande het. En panodil i rumpan fick råda bot på febern han hade. Förut hostade han så mycket att han kräktes över hela mig..lagom trevligt vill jag lova. Tur att man har badkar!

Imorgon är det jobb igen och det känns sådär med tanke på att jag inte kunnat njuta av det fina vädret idag heller. Inget kul att lämna pappan och "bebisen" ensamma heller. Jag håller tummen för att Lucas sover gott inatt..för min och hans skull. 4.10 ringer min klocka..hej hopp!

Inga kommentarer: