söndag 1 maj 2011

Doktor krall

Imorgon ska jag till sjukan för en "konsultation", som det så vackert heter, med någon manlig kirurg. Jag önskar att ni håller tummen för att det går bra. Hela den här grejen med operation skrämmer mig inte. Fast sövas kanske kan kännas läskigt. Jag brukar tänka så att klarar man att föda barn så klarar man allt! Jag tror jag har en poäng där för det är verkligen ingen dans på rosor att klämma fram en unge. (Inte för att jag fick klämma så mycket då min förlossning tog en oväntad och läskig vändning, men ändå)

Jag har jobbat i fem dagar nu och jag har hittat tillbaka till min plats på jobbet. Det känns bra att jobba än dock lite jobbigt att åka hemifrån och lämna grabbarna hemma. Lucas verkar inte bry sig så mycket vilket gör att det känns ännu bättre. Han gillar sin mamma trots att hon måste jobba.

Vi har mycket problem med Lucas hud. Han är prickig och kliar sig överallt vilket gör att han har rivsår här och var. Nu på det senaste har den lilla rumpan råkat illa ut och är ilsket röd. Vi ska till BVC imorgon vilket känns skönt. Vägning och mätning ska det bli och lek på öppna förskolan i samband med det.

Det har varit kallt som tusan ute idag. Nu börjar klockan närma sig halv nio och det är bara 4 grader ute. Man han blivit bortskämd med det fina vädret minsann. Tänk att det var förra veckan jag kunde stå i linne klockan 20.00 på altan och dricka pepsi max.

Lucas har för övrigt suttit på pottan flera gånger idag. Han sitter bara i några sekunder men blir så stolt över sig själv att han måste klappa i händerna och utföra en liten dans efteråt. Han lyckades tyvärr kissa på badrumsgolvet i ett obevakat tillfälle och enbart en liten liten droppe hamnade i pottan. Nåja, man måste ju börja nånstans, eller hur?

Inga kommentarer: