tisdag 3 maj 2011

Barbapapa

Imorgon efter en lång arbetsdag kommer Lucas och pappan in till stan för att möta upp mig. Vi ska åka till färgaffären för att lyckas enas om färg till Lucas blivande lekrum. Nu är det vitt och orört sedan vi flyttade in. Grinden tog vi bort idag då Lucas blivit jätteduktig på att ta sig upp och ner för trappor på egen hand. Det kommer bli toppen att äntligen få bort alla leksaker från vardagsrummet och istället förvara de där nere. Vi har länge varit inne på barbapapatema i lillens lekrum men nu har jag blivit lite osäker. Färgglatt ska det bli i alla fall och jag är sugen på limegrönt, gult och ljusblått. Jag gillar färg, ju grälligare desto bättre. Möbler och dylikt får vänta lite då ekonomin är lite stram under maj/juni månad. Men jag tror att det kommer bli toppen när (och om) det blir färdigt.

Vår terassmarkis kom idag och det känns inte sådär jättekul att sätta upp den när det faktiskt SNÖAR ute idag. Men jag vet att den kommer komma till nytta när solen bestämmer sig för att titta fram igen. Vi får snabbt 30 grader här inne när solen ligger på, vilket den gör nästan hela dagen lång vid fint väder. Sedan är det ju snyggt med markis också. En grå blev det, trots att den äldsta herren i huset gärna hade valt en randig.

Inga kommentarer: