onsdag 25 maj 2011

Den kom till mig också

Ja, den mystiska sjukan alltså. Dock är den inte speciellt mystisk utan mest som en vanlig usla förkylning. Jag har fått en sådan här sexig whiskyröst och ont i skallen. Hostar upp grönt slem och är allmänt seg i huvudet. Lite feber har jag också haft förstås. Jag "ställde in" frukostpasset imorgon och satsar på att bli pigg och fräsch till kvällen istället. 18.00 börjar jag så då ska jag väl hinna vila och bli frisk som en nötkärna. Det hoppas jag i alla fall med tanke på alla helgens aktiviteter. Semester som jag har.

På fredag fyller jag hela 25 år. Jag gillar att fylla år och har inte, som så många andra, olika nojjor över att bli gammal/äldre. Med åldern kommer visdom tror jag och att bli gammal passar nog mig. Jag har sedan flera år tillbaka känt mig äldre än jag varit och först nu börjar jag faktiskt känna mig som den åldern jag är i. Det gillas!

På fredag ska vi ha lite mys med familjen här hemma efter storhandling och födelsedagslunch med Lucas mormor och morfar. Chips och nåt gott att dricka står på menyn. På lördag börjar det riktiga kalasandet då Nickes sida av släkten kommer hit. Vi blir tio pers då och jag hoppas hoppas hoppas verkligen att den här dumma stormen hinner mojna innan dess. Min förhoppning är att vi ska kunna vara ute. Dessutom ska jag bjuda gästerna på grillat och då passar ju sol och utomhusvistelse bäst.

Söndagen (mors dag=dubbelt firande) vigs åt min sida av släkten. Även då vill jag ha fint väder. Då bjuds det på paj och diverse godsaker. Vad har jag dock inte riktigt bestämt. Någon som har förslag/önskemål?

I nästa vecka ska jag försöka få tid till att bjuda hem lite vänner. Jag har länge och väl sagt att jag ska bjuda hem de på hemmagjord pizza, men som så mycket annat har detta inte blivit av. Jag hoppas dock att vi hinner ses nu innan Tessans bebis kommer! Fast jag längtar massor tills den kommer ut..perfekt med lite "nya" bebisar i släkten nu när Lucas blitt så stor. I september kommer ju Lucas femte kusin också..JIPPI!

Så, vad ska ni göra i helgen?

1 kommentar:

Mormor sa...

Vad vi ska göra i helgen? Vi ska fira dig som sagt! Vi gamla har inga särskilda önskemål om förtäring alls. Vi är bara sååå glada att vara gäster och bara ta för oss.

Hoppas du blir frisk snart. Jag är väl inte pessimisten i vår familj, men tror tyvärr inte att du är kry redan imorgon klockan 18:00.