tisdag 31 maj 2011

Blommor

Idag fungerar det inte att ladda upp några bilder. Fråga mig inte varför. Jag gör ett nytt försök nästa gång!

Jag skulle vilja ha så kallade "gröna fingrar" Nu är det tyvärr så att jag har allt annat än det. Varenda växt och blomma jag äger/ägt dör förr eller senare. Oftast förr. Nu har jag i alla fall planterat mina nya fina blommor i de urläckra blomlådorna jag fick av svärmor i lördags. Det blev läckert. Nu hoppas vi på att de överlever. Även gurkan och tomaten har fått hoppa ner i jorden i krukor. Hoppas hoppas att det blir nåt av dem. Egenodlade grönsaker är rikitgt GOTT!

Idag när jag kom hem efter mitt 10-timmarspass på jobbet var morfar redan här. Trevlig överraskning. Fint väder har det varit också, om än lite blåsigt, så vi spenderade eftermiddagen ute i trädgården. Studsmattan är väl använd av oss allihop. Jag är lycklig över att vara ägare av en sådan. Dessutom fick jag mat av mina käre make. Köttbullar och makaroner blev det. Ren och skär lycka att slippa laga maten om så bara för en enda dag.

Badbaljan fick komma ut på gärsmattan idag också. Poolen är ännu inte upppumpad. Lucas badade säkert i en timme och skrek när vi tömde ur vattnet. Den lilla badankan.

Imorse såg jag fyra vildsvin med sex kultingar ett stenkast härifrån. Ashäftigt! It made my day. Nichlas är mycket avundssjuk. Ibland är det bra att gå upp 4.10. Nu är jag spänd på att få se om de är ute imorgon igen.

Idag serverade jag är lustig gubbe som när han såg mig utbrast: " Åh, dig var det länge sedan man såg. vad trevligt. Säkert tjuga år sedan. Du har hållit dig ung o fräsch ser jag." Hm!

Inga kommentarer: