lördag 21 maj 2011

Motion

Idag har jag fått röra på mig riktigt ordentligt och förmodligen använt muskler som jag inte visste att jag hade. Det kommer jag säkerligen få känna av imorgon med träningsvärk lite här och var. Jag har då alltså varit med en liten del av jobbarkompisarna ute i Sörsjön och kört äventyrsbanor av alla de slag. Två timmar hade vi på oss och det var alldeles för kort tid. Jag hade lätt kunnat håll på i två timmar till. Bara det att ta på sig säkerhetsutrustning i form av selar och rep kändes superspännande. Och hänga i lianer, åka linbanor och klättra på över 15 meters höjd var urcoolt! Jag var en av de få som INTE är höjdrädd men alla testade på något och det blev helt enkelt en supertrevlig dag. Jag har åkt en superlång linbana över hela Sörsjön. Att susa fram 25 meter över vattnet är något jag varmt rekommenderar. 300:- för 2,5 timme för den som är intresserad och jag kan absolut gå i god för att detta är en superrolig aktivitet för möhippa/svensexa, födelsedag eller personalfest!




Lucas och Nichlas har spenderat en stor del av dagen i Söderköping där det idag var "Barnens Dag". Sofies gård blev lite utav en besvikelse när man inte ens fick klappa djuren som utlovat. Lucas ville helst spendera tiden där i en stor sandlåda som fanns utanför. Han fick också vara själv med farmor en liten stund. Det är inte ofta vi lämnar bort Lucas och däför känns det lite ovant för oss. Lucas däremot har nog inget emot att ha barnvakt utan gillar det mest. Varför är det så att man känner sig som en dålig mamma när man lämnar bort sitt barn? Ja, i alla fall när man ska göra något "oviktigt"..typ.

Inga kommentarer: