måndag 30 januari 2012

Virus i luftvägarna

När jag kom hem från jobbet igår kastade jag mig in i köket och gjorde pannkakor på två liter mjölk. MÅNGA blev det och det behövdes för Sara och barnen och Lucas mormor och morfar skulle komma på kalas. Tyvärr blev Lucas sjuk från den ena sekunden till den andra. Först var han bara snorig och lite hostig men rätt som det var fick han svårt att andas. Det väste och pep om bröstet på honom och han harklade sig otäckt som i ett försök att få mer syre. Vi ringde 1177 och fick akuttid lite senare på kvällen. Tyvärr var vi tvungna att ringa gästerna och ställa in, en halvtimme innan kalaset skulle börja. Jag blev superbesviken och fick jättedåligt samvete. Men så här i efterhand var det nog rätt beslut för Lucas var riktigt risig. Mormor och morfar kom i alla fall och fikade och Lucas fick öppna paket. (Sara och Lina svängde också förbi med paket) Det var lite skönt att min mor kom..jag var lite ängslig där ett tag. Otäckt när man såg hur svårt det var för plutten att andas. På kvällskvisten åkte vi till sjukan och Lucas fick medicin i gastub och kortisontabletter. Luftvägarna var riktigt igenkorkade och sköterskan sa att det var jättebra att vi åkte in. Han var jätteduktig och andades snällt in i den där masken. Sen fick han klistermärke. Nu har han fått med sig Ventoline hem och idag har han varit piggare. Vi hoppas på att han kan gå till dagis på onsdag. Imorgon blir det jag som får vabba for the first time! Min tur antar jag men det känns ändå surt. Huvudsaken är att Lucas blir frisk..

2 kommentarer:

Mormor sa...

Vi hoppas att lille Lurre snart är pigg igen!

Morfar sa...

Inte illa med första vabdagen för dig när Lucas är 2 år.