måndag 23 januari 2012

A first timer...

Idag när jag och Lucas äkte iväg i min bil började plötsligt en ilsket röd lampa blinka. STOP! stod det. När jag kastade ett öga på temperaturmätarn såg jag att den skjutit i taket. Jag körde snabbt åt sidan och stängde av bilen. Helt dum i huvudet är jag inte så jag anade att det hade nåt med kylaren att göra. Jag har ju varit med om att bilar kokat och haft sig förr. Men aldrig min fina bil. Hursomhelst så fick jag tag i min far som kom och hjälpte mig. Nu funkar den bra igen men jag börjar ångra att jag inte lagt ut pengar på en service i år. Kanske ska jag börja skrapa ihop till en liten "enkel" service till vårkanten. Bara så några experter kan kika över det viktigaste så som olja och så...

1 kommentar:

Sofia sa...

Bilar är ett gissel tycker jag, men så har jag väl inte haft någon vidare tur med min bil heller... Nu sitter vi på planet och har faktiskt gratis wifi, Norwegian rock säg jag bara!