onsdag 25 januari 2012

F*ck you!

Idag har jag skurit mig..i f*ck you-fingret..eller långeman på finare språk. För ett ögonblick trodde jag att halva fingret ramlat av och jag såg för min inre syn hur mina arbetskamrater tvingades köra mig till akuten. Men så illa var det inte. De där passionsfrukterna är förrädiska vill jag lova. Jag har skurit mig förut just pga av dem. Kniven var nyslipad också (vilket iof är bra). Det blödde massor, precis som det brukar göra om fingrarna men till sist såg jag att kniven träffat rätt ytligt. Inte farligt ont har jag heller men att gå omkring med hundra plåster om fingret och gummihandske åtta timmar i streck är ingen höjdare. Min hand var alldeles skrynklig i slutet av arbetsdagen. Men jag gick lycklig hem med alla tio fingrar på sin rätta plats!

1 kommentar:

Mormor sa...

Usch, usch!