söndag 22 januari 2012

Mitt stora problem här i livet

Som ni säkert redan vet vid det här laget så har jag ett STORT problem när det kommer till pengar och vår ekonomi. Jag har lovat att bättra mig som något slags nyårslöfte och hittills tror jag att det gått hyfsat bra i alla fall. Hursomhelst så HATAR jag att spendera pengar. Det är inte själva spenderandet som är problemet egentligen utan att pengarna minskar på kontot. Jag är inne på internetbanken dagligen och kollar siffrorna. Jag har fått någon form av mani. Jag vill bara spara, spara, spara och mår uppriktigt dåligt när pengarna försvinner. Det blir extra svårt med tanke på att min man är en riktig "slösare". Han älskar att shoppa och har inte alls samma problem som jag, snarare tvärtom! Jag har dock lyckats smitta av mig en dek på honom vilket skrämmer mig. Det är inte värst sunt, det är jag medveten om, men jag kan inte låta bli. Vi har det faktiskt rätt bra ekonomiskt med två fasta jobb. Vi har visserligen rätt mycket utgifter (som de flesta husägare) och vi lägger undan 22.000:- till räkningar varje månad..plus den här renoveringen som pågår. Men efter det får vi några tusanlappar över och det är det MÅNGA som aldrig får. Därför har jag nu bestämt mig för att bjuda mig själv och min familj på en wekeend i Stockholm om tre veckor. Vi ska bo på Marina Tower, som är en del av Elitekejdan där jag har bra rabatt. Dessutom har hotellet bassäng som alla får nyttja och det passar ju bra när Lucas ska följa med. 3.000:- minst räknar jag med att kalaset ska gå på och hur mycket det än svider inombords så ska jag VERKLIGEN försöka njuta av resan. Önska mig lycka till kära vänner och skratta inte åt mig! Det är faktiskt rysligt jobbigt att vara besatt av pengar. I 26-årspresent kanske jag ska önska mig lite terapi..?

2 kommentarer:

Morfar sa...

Bra jobbat,om det där blir verklighet.Det där med terapi är kanske en hjälp? Om vi alla i den här ganska stora,"konstiga" familjen går ihop får vi nog rabatt.Haha

Sofia sa...

Låter härligt tycker jag. Det är ni värda!