måndag 23 januari 2012

5 dagar kvar

Lucas fyller år på lördag. Tänk att han blir två hela år. Det blir självklart kalas hela helgen. På lördag sla det bjudas på tårta. Då kommer pappans del av släkten. Självklart har jag inte en aning om vad jag ska baka. I år är det viktigt att Lucas kan äta det mesta som bjuds. Jag tänkte att jag skulle baka en egen liten tårta till honom och så en större till oss andra. Jag har kikat runt på nätet lite men inte riktig hittat nåt som jag tycker verkar bra. Någon som sitter på några bra ägg- och mjölkfria recept? Fikabröd och tårtor är det jag efterlyser. Har hittat ett recept på tårtbotten som inte verkar så krångligt. Tänkte testbaka en botten på fredag. Sen kan man ju fylla den med typ bär och frukt och så. Marzansås, sådan här kokbar, har jag hört ska vara mjökfri också. Jag får lusläsa på paketen när jag handlar. Sen får man väl blanda den med havre eller sojamjölk istället. Hoppas Lucas kommer tycka om det. Jag ska baka kanelbullar också för det har han fått hos mormor förut och det gick hem. Eller så fuskar jag och köper färdiga grejer på City Gross. Dom har stort utbud!

Inga kommentarer: