tisdag 17 januari 2012

Märkligt!

Nu sitter jag här framför datorn. Klockan har precis slagit fyra. Vi är nyligen hemkomna från jobbet/barnvakten och Lucas somnade självklart i bilen. Det är "jobbigt" att leka med morfar en hel dag. Nichlas sover ju såklart då ingen väckt honom. Inte jag heller..höhö. Det är ett märkligt lugn som infunnit sig. Jag ska ta en halvtimme för mig själv här innan jag väcker maken. Det slog mig plötsligt hur länge sen det var som jag hade "egentid". Visst har jag det ibland när jag är hemma med Lucas och han sover middag men då brukar jag själv vara ruskigt trött och passa på att sova lite på soffan. Men nu sitter jag alltså här..utvilad, ensam. Jag vet att jag snart kommer bli uttråkad. Men en halvtimme tänker jag sitta här och slöa framför tv:n..all alone!

1 kommentar:

Mormor sa...

Egentid, vad är det? Jag har inte varit ensam hemma sedan 1998.