onsdag 20 april 2011

So much to do..

...so little time!

Det är inte ovanligt att jag blir stressad av olika ting som har med vardagslivet att göra. Ekonomin, städningen, träningen osv. Denna dagen är inget undantag. Nu känner jag ju även av pressen inför jobbstarten på tisdag. Det är mycket som ska göras tills dess. I helgen tänkte jag i alla fall, med Nichlas hjälp, ta tag i STORSTÄDNINGEN här hemma. Det blir liksom aldrig helt rent för man hinner inte med. Städar man ett rum från grunden hinner det förfalla innan de andra rummen ens är påbörjade. Men kanske kan vi hjälpas åt jag och min man under den timmen Lucas sover? Det återstår att se.

Andra saker jag/vi ska göra är:

Lägga ut stolar och barnvagn på blocket
Raka ben och noppa ögonbryn
Tvätta bilar (vaxa också vartefter)
Beställa diverse saker från Ellos
Köpa pyjamasar till Lucas
Klippa Lucas
Köpa en BH i rätt storlek till mig
Tvätta och stryka arbetskläder
Försöka hitta ett sätt att fixa till mitt hår så det ser normalt ut
Börja med lekrummet (köpa färg till och börja med)
Köpa markis eller parasoll till altan
Grilla för första gången
Köpa sandlåda och eventuellt studsmatta
Köpa en mascara
Palla upp huset så väggarna inte spricker (VIKTIGT)

Notera att det mesta på listan kostar pengar..märkligt va?

Här hemma går det mesta ganska sakta. Jag får inte ändan ur vagnen utan sitter mest och grubblar över det som ska göras. Därav stressen. En ond cirkel skulle man kunna säga. Ångest över jobbstarten, att leva av existensminimum i 4 månader och dagis i augusti är andra saker man kan stressa upp sig över.

Nu över till något helt annat. Idag har jag varit barnvakt åt Lucas två kusiner. Jag vaknade 6.30 och Lucas straxt därefter. Vi gick upp och gjorde oss iordning för att åka. 7.30 var vi framme i Luddingsbo. Där var det full rulle från start och vi har lekt klippt hela dagen, ute och inne. Barnen ville spela spel och bygga koja, leka med lego och cykla. Allt detta har vi hunnit med. Som tur var kom Tessan dit vid tio. En smula lättare att vara två när man ska leka med de större barnen samtidigt som man kollar så att Lucas sköter sig. Barnen var glada nästan hela tiden och vi hade mycket roligt. Det händer inte så ofta att vi har de längre nu när vi har Lucas så det gäller att passa på när tillfälle ges.

Imorgon ska jag ta tag i några punkter på min lista..hej då!

2 kommentarer:

Sara sa...

Vi tackar för hjälpen och pushar för en gemensam Ellos-beställning inom kort. Jag har massor med rabatter.

Elin sa...

Men vad trevligt! Pappa hade någon rabatt också..handla för minst 1500:- och få 500:- i rabatt..det lät trevligt tycker jag. Men vi pratas vid innan vi beställer så får vi se då..