måndag 25 april 2011

Sista dagen

Den sista dagen som mammaledig är snart till ända. Vemod skulle kunna beskriva det jag känner just nu. De här sista dagarna med ledigt har varit toppen. Jättehärligt väder och långledigt för hela familjen. En kanonavslutning på ledigheten. Imorgon klockan 8.00 ska jag infinna mig på jobbet, ombytt och klar.

Dagen har varit underbart härlig. Vi har varit utomhus från klockan 8.30 imorse till 19.40 nu ikväll. Gått promenad, lekt och fått mycket nytta gjort. Mattias kom idag som en räddare i nöden på sin vita springare. Han tillbringade ungefär tre timmar under huset för att försöka palla upp det så mycket som det gick. Plintgrunden är som ett skämt och det är långt ifrån färdigt. Det ska gjutas nya plintar vartefter är tanken. Han är snäll den där Mattias och det var hur länge som helst sedan han var här. på tiden tycker vi. Och nu har han ju anledning till att komma snart igen. I like t! En platta öl väntar på honom  här hemma som tack för all hjälp.

Nu på kvällskvisten har jag och Nichlas tvättat våra bilar. Nu står de blanka och fina ute på uppfarten tills det är dags att åka någonstans. Det är nackdelen med att bo på landet...alla dessa dammiga grusvägar.

Nåja, nu är det nog bäst att jag stryker mina kläder som hänger som ett hån här på en galge. Sedan ska jag läsa lite i min bok som jag fick av min kära make igår. Han är snäll han. Jag fick även smycken i massor när han kom hem från stan igår. Ibland blir man bortskämd minsann. Ska ta en bild på dem så fort jag orkar.

Återkommer imorgon med en rapport om hur den första dagen på jobbet var...

Inga kommentarer: