lördag 23 april 2011

Påskharen

Påskharen har jobbat flitigt idag må jag säga. Han hade lämnat påskägg och presenter till barnen i Gårdeby idag minsann. Lucas fick en bitvänlig plats-barbapappa i form av ett hjärta i sitt ägg. Ett perfekt innehåll för någon i 1-årsåldern. Jag och Nichlas fick dock godis i vårt. Tror bestämt att kära Sofia kan ha varit med på ett hörn där..så vi tackar och bockar! Tackar även Lucas mormor (och morfar) för god påskmiddag och tårta.




Idag har vi ÄNTLIGEN köpt den efterlängtade sandlådan. Vi fyllde på den med 320 kg sand nyss så imorgon blir det leka av om vädret håller i sig. Vi håller tummarna för att den blir en succé för det blev en smula dyrare än det var tänkt.

Som ni märker så betar jag av punkt efter punkt på min lista. Terassmarkisen är beställd, imorgon ska vi deklarera och på måndag kommer Mattias Schultz hit och kikar på plintgrunden, Det tar sig och det är skönt i själen.

Två dagar kvar till jobbstart! ÅNGEST!

Vi har förresten fått tid till dietisten nu. Den 9:e maj ska vi till sjukan med Lucas och jag hoppas få en hel hög med inspiration till mat utan ägg och mjölk. Sedan får vi se vad de säger om kalciumtillskott också. Det är ju viktigt för det lilla skelettet. Speciellt med tanke på att Lucas växer så det knakar.

1 kommentar:

Emma sa...

Skönt i själen att Schultz kommer? ;)

Härligt med sandlåda, dock. Det är ett bra tidsfördriv! :)