onsdag 16 mars 2011

Snö

Det är risk för snö på fredag. Trots att jag vet att den förmodligen inte kommer ligga kvar så gör de ISKALLA nätterna att jag känner mig lite nedslagen. Var är våren? Vi längtar här hemma. Lucas trycker näsan mot altandörren flera gånger om dagen. Han vill ut på grönbete. Vi har visserligen varit ute på tomten idag, som för övrigt nästan är snöfri nu, men i tjocka kläder och regnställ är det inte lätt att röra sig. Dessutom saknar vi riktiga "dagisvantar". Sådana här som är som termobyxor i materialet och som håller fukt ute. Lucas får nöja sig med tygvantar och ni kan väl räkna ut resultatet? Idag hittade han en lerig vattenpöl på vår uppfart..sedan var det kört!



Nichlas sommaren 2009 EKÖN
Visst ser det härligt ut?

Vi har inte haft sådär jättemycket planerat för denna vecka. I vanliga fall brukar dagarna vara fullspäckade med måsten men vi har haft lyckan att ta dagarna lite som de kommer. Imorgon kanske vi tar en sväng till öppna förskolan på förmiddagen och eventuellt en sväng till stan för att köpa gummiband till min träning. Jag och Nichlas diskuterade det i bilen. Ja, hur fort veckorna går egentligen. Jag kan inte minnas att tiden gick så här snabbt när man var mindre. Skrämmande tycker jag. Är livet snart slut tro? Om det fortsätter i den här takten så känns det ju som så...

39 dagar kvar av mammaledigheten

2 kommentarer:

Mormor sa...

Är livet snart slut?????Vad ska morfar och jag säga då!

Elin sa...

Det är det nog inte. Känns bara som om tiden rusar iväg..kanske mest pga att jag börjar jobba snart o livet tar en ny vändning!