torsdag 17 mars 2011

Gekås

Folk åker till Ullared till höger och vänster. Min syster ska dit om en vecka och jag är enormt avundssjuk. Tyvärr har vi inte sparkapital till att åka dit men OJ vad kul det vore att få spendera tusenlappar på kläder till den lille herren i huset. Nu är det ju inte direkt så att han behöver så mycket. Hans garderob svämmar över av fina kläder, men en vårjacka och en mössa och lite annat smått och gott vore inte fel.

Imorgon är det storhandling som gäller igen. Jag ska köpa grejer till marängsviss. Det är jag värd efter nästan sex timmars träning sedan i lördags. Känner mig duktig och motiverad.

Ingen öppna förskolan idag och inte stan heller. Däremot agerade vi lite barnvakt till kusinerna i Luddingsbo då både Jonte och Sara jobbade sent. Lucas roade sig själv och lekte lite med den yngsta kusinen Lina medans jag ritade teckningar med den äldre herren. Kul var det i alla fall och så här mycket som jag sett av de barnen som jag gjort på sista tiden var länge sedan jag gjorde. Morfar var också med!

Skulle ha haft playdate med Tilda och Tindra idag. Men efter att de haft en jobbig natt blev det vila för deras del. Vi tar nya tag nästa vecka!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi...jag åker nog dit på Måndag och inhandlar det sista till bebben, om det någonsin kan bli det sista. Då kanske det kan slinka ner någonting fint till mina favvo-lilleman =)Kram Tessan

Elin sa...

Men Tessan din buse. Nu är det inte långt kvar tills den tittar ut. Kollade du "En unge i minuten" sist? Börjar du få några nerver? Jag var ju superlugn så jag antar att du också är det..vi är ju ungefär lika coola du o jag. Köp inte för mycket små bebiskläder bara..de växer ur de allra minsta på två veckor=) Ett tips bara. Kram

Sara sa...

Fast min Macke hade storlek 50 i flera månader. Men å andra sidan har hans mor fortfarande 158/164.

Mormor sa...

Annars kan man få nog av Ullared bara genom att titta på TV. Snacka om knasigt TV-program!