tisdag 8 mars 2011

Jannes

Idag var vi och smygtittade på den nya Öppna Förskolan i Sörping. Tidigare har det bara funnits kyrkliga sådana som jag inte känt mig bekväm att gå till. Men nu har det startat en ny kommunal i "sammarbete" med BVC:s familjecentral. Det var jättefint därinne med massa nya, fräscha leksaker. Det är invigning på fredag och jag hoppas att vi hinner gå dit en sväng jag och Lucas.

Idag har vi även träffat tjocka Tessan för en fika på Jannes. Jag åt en smörgår med salami och brie och stackars Tessan fick nöja sig med en torr macka med ost och skinka. Det är inte lätt att vara gravid inte med alla regler och restriktioner.

Lucas har sovit massor, dagtid de två sista dagarna. Jag hoppas inte att han håller på att bli sjuk. Men han är lika glad och sprallig som vanligt så det känns inte som så. Han brukar vanligtvis sova runt 11-13 men har nu även klämt in en sovning vid fyra också. Men å andra sidan gick vi upp halv sex idag...

Inga kommentarer: