söndag 13 mars 2011

Mycket roligt att berätta

Jag har så mycket roligt att skriva om här trots förgående inlägg så jag vet knappt var jag ska börja. Väljer ut det allra bästa av vad helgen hade att erbjuda så får vi se vad ni tycker.

I fredags hade jag och Nichlas lite mys här hemma med chips och ostbågar. Bågarna är RIKTIGT läbbigt beroendeframkallande. I löv it! Gick och lade oss himlarns tidigt vilket var tur då Lucas hade en tokig natt igen. Den allra sämsta på ungefär ett halvår. Kändes som han var bebis igen. Jag var uppe och sprang ungefär 20 gånger innan det var morgon och dags att gå upp.



Lördagen bjöd på vackert väder så vi packade in oss i bilen för att åka till Folkparksströmmen i Norrköping. Där mötte vi syster Sara med barnen. Matning av änderna och lek i lekparken stod på schemat. Trots solsken så var det mycket snö kvar på marken vilket gjorde det näst intill omöjligt för lilla Lucas att vara med och leka. Men han gjorde sitt bästa och vi lekte länge innan barnen blev kalla om fingrarna och ville åka hem. Nichlas skulle bestämt åka en sväng till Media Markt innan hemgång. "KÖP NU INGET!" sa jag strängt då vår ekonomi nuförtiden inte är den bästa. Det är tur att min underbara man inte alltid lyssnar på mig för när vi kom hem fick jag en balance board och ett fitness-spel till Wii. Jag har tränat som en tok sedan dess..det är apkul! Beach 2011 here I come.

Idag, söndag, har det varit full rulle hela dagen. Lucas mormor och morfar var här på förmiddagen och fikade. (innan dess körde jag 40 minuters aerobic på brädan) Eftermiddagen bjöd på kvalitetstid med mina båda systrar, vilket inte händer allt för ofta. God mat, bio och roligt sällskap är en underbar kombo! Sofia var så gullig att hon bjöd på allt som tack för att vi agerade tärnor på hennes bröllop. Hon är alldeles för gullig och jag hade iaf en jättetrevlig kväll.

Nu har jag återigen spenderat en halvtimme på brädan..och snart blir det sängen. Imorgon är det måndag och pappan är på jobbet igen. Jag och Lucas ska eventuellt till Öppna förskolan..

42 dagar kvar tills jobbet kör igång...

Inga kommentarer: