torsdag 30 augusti 2012

Jag chefar

Den här veckan har jag fått leka chef på jobbet då den riktiga är iväg och semestrar i Spanien. Det är rysligt roligt med lite ansvar och på tiden med tanke på att jag jobbat där sedan 2005. Ja, de flesta tycker det är dags för mig att dra vidare..att det varit dags ett tag..men jag tänker som så att så länge jag tycker det är roligt finns det ingen anledning att söka nytt. Dessutom har jag ju förmånen att styra mitt schema väldans mycket. Och tack vare att min chef är så snäll och omtänksam löser sig det mesta med Lucas och dagis och så. Det är aldrig några problem. Så varför ställa till det?
Hursomhelst har jag idag varit på jobbet och inventerat. Det har jag gjort många gånger förut men detta var första gången jag gjorde det på egen hand. Imorgon stoppar jag med mig hela personalstyrkans stämpelkort hem i väskan och räknar löner. Åh vad det är roligt! Synd bara att det ska vara så himla svårt att hitta personal när man verkligen behöver det. Min lediga lördag ligger pyrt till då de flesta antingen är bortresta eller har annat för sig. Ett himla tjat om timmar är det ALLTID men när det verkligen gäller är det minsann ingen som ställer upp..

Förresten..hörde ni om vår fina löneförhöjning? 1.60/timmen. Wow! Vilken skräll va? Jag kommer bli rik som ett troll.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Ja, det var ju inte så mycket till löneförhöjning får jag hålla med om... Du får väl helt enkelt satsa på att vara chef påheltid så kanske det ger lite mer pengar i lönekuvertet.

mormor sa...

Pengar är inte allt.