tisdag 14 augusti 2012

Blåsta!

Jag skäms över att erkänna det men jag och Nichlas (mest Nichlas) och blivit blåsta på Blocket. Jag, som är lite utav en pessimist och rätt skeptisk ibland, tyckte det verkade vara något lurt med det hela redan från början..men ändå så blev det som det blev. Vi hittade en annons om ett presentkort på Fritidsresor på 6000:- som en kille (som påstår sig heta Fredrik) lagt ut. I utbyte ville han ha 4000:- och han kunde även tänka sig att byta mot ett XBOX360. Vi som har ett just sådant plus 16 stycken spel lyckades pruta ner priset till 1500:- och kom överens med Fredrik om att så fort han fått in pengarna på kontot skulle han skicka över presentkortet. Men ack ack! Visst mottog han pengarna men då skrev han helt plötlisgt att han "tappat bort" presentkortet (trots att han tidigare mailat en bild på det) och att han skulle sätta tillbaka våra pengar snarast möjligt, Efter det har vi fått flera ursäkter för att han inte hunnit fixa överföringen. Tre veckor senare har ännu inga pengar kommit tillbaka. Nu har vi polisanmält det och det känns skönt..trots att jag vet att vi aldrig kommer se skymten av våra pengar igen. Vi har hans påstådda adress, IP-adress, mailadress och namn...men han bor i ORSA och dit är det långt. Annars hade Nicglas åkt dit och klubbat ner honom. ASET!

2 kommentarer:

Mormor sa...

Tråkigt, men ingenting att göra åt.

Sofia sa...

Nä, fy vad trist! Rötägg finns det tyvärr gott om här i världen. Peppar, peppar, men det enda jag blivit blåst på är typ 25 spänn och då har jag handlat MASSOR på Tradera. Men jag har väl haft tur antar jag...