onsdag 22 augusti 2012

På den tredje dagen


Tacofärs, keso och en klick mangoraja och gurka blev Nichlas kvällsmat.

Tredje dagen av mitt och Nichlas nya liv är snart till ända. Det går bra. Idag bättre än de förgående dagarna faktiskt. Vi har bunkrat upp med nutrilett och allévo men de där pulvershakerna kan ju ta sig där bak. Fy tusan så äckligt! Känns som jag hellre är utan mat än att tvinga i sig den där sörjan. Trots det tänker jag inte ge upp. Nichlas går ut hårdare än mig. Min tanke är att inte "chocka" kroppen genom att äta alldeles för lite. För stoppar man sedan i sig massa vanlig mat och lite annat så bunkrar ju kroppen allt den kan komma åt. Därför har jag mest försökt minska mina portioner och äta lite sundare. Min dag idag har sett ut ungefär så här:

4.23: Jag går upp
6.30: En Allévo bar Red berries och två nävar hallon
9.30: En skål havregrynsgröt (2 dl gryn) lite äpplemor, kanel och en skvätt mjölk

Här emellan har jag märkt att det går lite för lång tid. Så en shake eller ett äpple måste jag försöka smyga in när tillfälle ges.

14-14.30: Liten portion mat med så lite kolhydrater som möjligt. Idag blev det 1 dl. pasta, massa grönsaker och pastasås med biff och champinjoner
16.00: Ett stort glas kaffe med mjölk
17.30: En näve vindruvor och ett glas pepsi max
19.00: En Allévo bar
Under hela dagen har jag intagit massor massor massor med vatten! (Förresten, hörde ni om de två tjejerna som fick vattenförgiftning? Trodde aldrig att man kunde dö av att dricka för mycket vatten.)

Igår måste nåt gått snett. Min kropp kanske inte hunnit ställa in sig helt på min nya diet för jag var DÖD hela eftermiddagen efter jobbet. Orkade inte göra någonting och efter att Lucas lagt sig mådde jag lite illa och var helt dåsig. Men idag känner jag mig nästan pigg! Håller på att trappa ner på pepsi maxen också..det är nästan svårast av allt och det har fått mig att inse att jag faktiskt är beroende. Men att sluta helt är inte ett alternativ. Då kommer jag vrida mig i svåra plågor framåt kvällen. HUVUDVÄRK! Så därför har jag idag tillåtit mig själv att dricka lite.

Två veckor har vi ställt in oss på att köra så här så får vi se om vi uppnått nåt resultat. I helgen har vi lovat varandra att äta lite "vanlig" god mat som vi har i kylen. Det vattnas i munnen när jag tänker på blodpuddingen därinne..o falukorven! Måste ju laga mat för Lucas skull. Det kan man ju alltid skylla på. Hehe!

1 kommentar:

Mormo sa...

Du är rolig du! Av all god mat längtar du efter blodpudding.