måndag 6 augusti 2012

Hej vardagen!

Nichlas har nu jobbat sin första natt efter semestern. Jag och Lucas hade alltså hela dagen för oss själva idag och allt börjar så sakterliga bli vardag igen. Imorgon väntar några timmar dagis för Lucas då jag också jobbar. Känns trist att semestern är över men ack vilka roliga fem veckor vi haft!

Idag passade jag och Lucas på att slå två flugor i en smäll. Vi bestämde först att vi skulle träffa Tessan och Theo då Tessan ändå var ledig (händer inte så ofta). Sedan ringde Sara och sa att barnen ville leka med Lucas..så vad gör man? Jo, man bjuder in Tessan och Theo till Luddingsbo såklart. Mycket lyckat. Många barn och massor med bus! Passade bra att träffas där då Lucas leker så bra med Lina och Macke att jag till och med kan få sitta och prata med de vuxna en stund. Det händer ytterst sällan annars. Barnen sprang i vattenspridaren, hoppade studsmatta, grävde i sandlådan och sen grillade vi korv. En toppendag får avsluta en kort ledighet och imorgon är det "back to work" som gäller.



Lilla Theo är inte så liten längre minsann. Den 15:e börjar han på dagis!


2 kommentarer:

Sofia sa...

Vad skoj, antar att det var full rulle.

Tessan sa...

Varför har jag badring på mig? =)