torsdag 9 augusti 2012

Nya stövlar

I väntan på Ullaredsresan har Nichlas och jag bestämt oss för att inte köpa så mycket nytt till Lucas. Han behöver dock en rysligt massa saker så jag hoppas att resan kan bli av snart. Han måste ha vuxit en hel del över sommaren då mycket blivit för smått.

Hursomhelst så hängde det är par stövlar i Lucas regnbyxor på dagis igår när jag kom dit. Stövlar som jag aldrig sett förut och i storlek 27 dessutom..minst två storlekar för stora för Lucas fötter. Jag tänkte inte mer på det just då men sedan på kvällen när jag låg i sängen och skulle sova kom jag på att Lucas egna stövlar kanske blivit för små. Så idag kikade jag på storleken och just det..22 stod det. Inte undra på att han fått låna någon annans monsterstövlar. Så idag när vi ändå var i stan och fixade ett nytt däck till Nickes bil styrde vi kosan mot Maxi. Nya stövlar till Lucas-check! Och tre par kalsonger i storleken aningen för stor. Han har någon form av mellanstorlek nu då 86-92 börjar korva sig i "benen" (boxer) och storlek 98-110 sitter alldeles för löst. Finns det inga kalsonger i storlek 98 enbart?

3 kommentarer:

Sofia sa...

Gekås is the shit alltså! Är lite avis på Gunilla som bor så nära, men det kanske är lika bra att man inte bor så nära...

Morfar sa...

Angående stövlar så är ju mormor bra på att fixa nya!!

Emma sa...

Ang kalsonger tycker jag att det varierar mellan olika "fabrikat"/märken. Lindex är ganska små i storlekarna medan Kappahl är betydligt större. H&M har jag dock ingen erfarenhet av, inte heller Ica's..