fredag 14 januari 2011

Inte en vanlig fredag

Idag är det fredag för den som undrar. En vanlig fredag här hemma brukar innebära:

16.30 Pappan kommer hem
17.00 Maten står på bordet
17.30- Bus med Lucas, kanske ett bad
19.00 Nattning av babyn
19.15 Film med eventuellt tilltugg
22.00 Nattning av mamma o pappa

Men idag förstår ni är ingenting som det brukar. Pappan kommer att befinna sig många mil hemifrån, i Tranås närmare bestämt, på nåt mysigt badhotell med jobbet sitt. Här hemma kommer mormor och morfar vara och "vakta" Lucas. Jag själv kommer spendera min fredagskväll hos chefen tillsammans med mina kära arbetskamrater. Vi ska äta tacos o ha det allmänt trevligt. Jag ska slappna av, dricka min pepsi max och inte tänka på Lucas alldeles för mycket...för han har det bra med mormor o morfar.

Så vad ska ni göra ikväll?

2 kommentarer:

Sara sa...

Jonte och jag kollade på TV i varsitt rum. Han Mumien, jag Vänner. Först hade vi fredagsmys med barnen: popcorn, ostbågar och glass. Jonte åt för mycket och låg för sig själv i soffan och jämrade sig.

Elin sa...

Hahaha..en vanlig fredag i Luddingsbo=) Jag skulle lätt valt Vänner framför Mumien..blä säger jag bara!