torsdag 27 januari 2011

1-årsdag

Imorgon fyller Lucas 1 år och ska ha sitt allra första födelsedagsfika här hemma. Var på Toys`R`us förut och köpte fina papperstallrikar, servetter, ballonger och muggar. Vi har dessutom bullat upp med kakor och grejer till tusen och imorgon ska jag även baka hallonsemlor och kanelbullar. Hallonsemlorna har jag fått recept på av Emma..följer hennes blogg och jag tror ni hittar adressen på min sida om ni är nyfikna. Hursomhelst så är hon fenomenal på att baka har jag förstått (vi gick i samma klass på högstadiet och har inte umgåtts sen dess, men internet är bra..hittade henne för nåt halvår sen tror jag=) och vi har även beställt tårta av henne till på lördag.



Imorgon kommer Nichlas sida av släkten. Farmor och farbröder, farfar och fastrar..ja, allt du kan tänka dig. Vi blir på tok för många för att ska få sittplatser men finns det hjärterum så finns det stjärterum. Och dessutom tror jag inte att de har nåt emot att inta golvet om det skulle behövas...för det är ju där födelsedagsbarnet håller till mest. Semlor, muffins, bullar och småkakor står på menyn.

På lördag är det alltså min sida av släkten som kommer. Vi är inte alls lika många. Då bjuds det på födelsedagstårta (med ETT ljus) bullar, muffins och kakor. Jag hoppas de är hungriga när de kommer så vi inte får massor över..det är aldrig bra för figuren.

På söndag kommer eventuellt lite utav våra vänner. Tessan är ju dock i Thailand och Jenny skulle visst jobba...men några har iaf tid att besöka oss hoppas jag. Jag och Nichlas ska sedan avrunda helgen med Bingolotto. Hehe!

Nu ska jag snart väcka min andra hälft så att han hinner äta lite "kvällsmat" innan det är dags för jobbet igen. Ska bli spännande och se om han jobbar natt även nästa vecka. Det finns både fördelar och nackdelar med det...

3 kommentarer:

Sara sa...

Inte behöver du ooa deig för att få bullar över när JAG kommer

Sara sa...

Det är dåligt batteri i tangentbordet.

Inte behöver du oroa dig för att få bullar över när JAG kommer ska det stå

Elin sa...

Nej, kanske inte. Macke är ju också ganska bra på att äta bullar. Ses imorgon=)