söndag 1 november 2015

Halloween 2015

Vi betar av den ena högtiden efter den andra och året börjar minsann lida mot sitt slut skulle man kunna säga. Idag är det 1:e november och om mindre än två månader stundar självaste julafton.

I helgen som varit har både jag och Nichlas fått äran att vara lediga. Det har varit så himla skönt att få ha hela familjen samlad. Det är lite utav en bristvara nuförtiden. Men bara för att vi varit lediga har vi inte suttit och rullat tummarna inte. Näpp, för i helgen har det varit Halloween förstår ni. I fredags var det Lucas som var bjuden på party. Vi fick skynda oss hem efter förskola och jobb för att hinna spöka ut honom. Han hade så många önskemål om vad ha ville vara men till sist fick det bli en form av vampyr. Tror han var nöjd i alla fall för han ställde malligt upp på diverse fotografering.

Igår styrde vi kosan mot Kolmården såklart, ungefär som resten av Sveriges befolkning. Men jag måste säga, trots att det tar emot, att jag återigen blev besviken. Man fick leta efter monster och häxor för att hitta några och den här rysliga känslan infann sig inte. Det kändes som de hade "tonat ner" skräcken lite..vilket jag tycker är dumt med tanke på att det faktiskt är det Halloween går ut på. (Förutom att tända ljus på gravar och skänka de döda en tanke. Men jag har inga gravar att gå till..tack och lov.) Efter tre timmar var vi kalla och trötta så då åkte vi hem och kalasade på grillat och pomme!





Inga kommentarer: