måndag 30 november 2015

Tröttmössa

Julen är här. Igår tände vi första ljuset i staken och mumsade fika här hemma tillsammans med min sida av släktskapet. Det var mysigt. Men jag är så fruktansvärt trött. Efter en galen arbetsvecka med jobb inpå sena natten känner jag mig överkörd av en lastbil. Dessutom har jag inte varit helt kurant utan haft en släng av feber, ögoninfammation och snorig näsa. Nichlas och jag har knappt setts känns det som och barnen har vaktats av mormor och morfar i dagarna två. Idag är jag ledig. Försöker andas. Jag är så stressad över olika saker i livet. Vad är det med mig? Jag är bra på att noja men stressad är jag sällan. Känns som jag håller på att krakelera. Som pricken över i:t gav Nichlas gamla skruttiga bil upp totalt igår. Som tur var gjorde den det när han backade ut från uppfarten så det var ju bra. Den är dödsdömd och ska få åka till skroten när tillfälle ges. Nu måste vi bara köpa en ny bil. Helst idag, imorgon eller igår eftersom vi båda jobbar och måste kunna ta oss till jobbet. Imorgon har Nichlas förmiddagen på sig att åka runt til olika bilförsäljare. Förhoppningsvis får han min pappa med sig. Alltid bra med ett extra par kritiska ögon eftersom jag jobbar hela dagen och inte kan följa med. Med bilköp följer banklån och det måste vi också ta tag i. Vi har dessutom bokat in oss för badrumsplanering på Bauhaus den 14:e december. Det känns dock mest bara roligt. Det behövs verkligen. Jag skäms nästan lite över badrummet som den är nu. Tänk vilket lyft det blir!

Försöker hinna med att andas mellan varven. Jag får inte sova på natten heller för Leia är vaken flera timmar i streck. Det tär att inte få sin nattsömn. Det är tufft. Vilket gnällinlägg det blev det här...behövde bara få ur mig det. Bläääääääää.

Inga kommentarer: