fredag 20 november 2015

Allergi

Idag har jag vabbat..igen. Egentligen totalt onödigt och det gör mig lite arg. Det är Lucas denna gång. Igår fick han (återigen) i sig nåt på förskolan som han inte tål. Det är lite utav ett mysterium, eller kanske inte. Han åt av den specialkost som levererats från storköket, soppa, pannkaka och mjuk smörgås. Dock kom det fram så här i efterhand att köket slarvat med att märka upp specialkosten med namn. Hur då förskolan kan servera de barn med allergi utan att egentligen veta vad som är i är ju helt galet. Där brister det på två ställen. Först köket och sen förskolan.

De ringde mig igår strax efter lunch och sa att Lucas var blek och hade magknip. Genast poppade det upp en liten lampa i mitt huvud..ALLERGI! Men pedagogerna hävdade att fler barn haft ont i magen och att det var nåt som "gick". Lucas ville iaf inte åka hem utan stanna. Det gick en timme till så ringde de igen. Då hade han kaskadkräkts över hela toagolvet. Som tur var var jag påväg hem från jobbet då. När jag hämtade Lucas lät han tjock i halsen och näsan var alldeles igenkorkad. Jag fick även berättat för mig att han nyst 30 gånger efter att han kräkts. Typiska symtom på allergisk reaktion tyckte jag men förskolan fortsatte pladdra om magsjuka. Men jag var inte övertygad. Däremot rätt säker på att jag själv hade rätt. Så hemma fick Lucas kortisontabletter och VIPS blev han pigg och vääääldigt hungrig. Jag har lärt mig att jag ska lyssna på min egen intuition och magkänsla. Det finns ingen som känner Lucas bättre än jag och Nichlas. INGEN. Så idag har jag spenderat morgonen med att ringa och vara arg på förskolan..igen...Suck.

Inga kommentarer: