söndag 8 november 2015

Tjejerna får våfflor killarna får tofflor...

Våfflor är ju rätt bra. Helt sockerfria passar de ju även som fika till de yngre barnen. Tillsammans med osockrad grädde och färska och/eller frysta osockrade bär blir det ju extra mumsigt för små magar. Vi slog till på en spontan kusinträff igår. Vi bjöd på våfflor (Lucas favorit) med grädde, sylt, bär och chokladsås. Leia åt mest grädde (med händerna) och Felix slog till på mängder av jordgubbar. Jag gjorde smet på 1,5 liter mjölk och de gick åt, alla förutom en som jag kastade. Det var en trevlig och vild tillställning. Jag vet inte varför men det verkar som barnen alltid har en tendens att gå "bananas" när vi är hemma hos oss. Kanske är det för att huset är litet eller för att det saknas en dörr till lekrummet. Vad vet jag? Jag tror de hade kul i alla fall och det är ju huvudsaken.

Som grädden på våfflan(!) så tog Jonte med sig material och prylar och passade på att lägga tak på den lilla lekstugan. Han kan han den där Jonte. Vilket lyft! (Bild kommer senare) Sakta men säkert ser jag hur fin den kommer bli lagom till nästa sommar. Jag hoppas att Leia kommer gilla den och att kanske en docka kan få flytta ut dit vartefter med docksäng och litet leksakskök. Det är prylar som står på Leias önskelista som vi börjat fila på. Men det får bli ett senare inlägg här på bloggen. Vi tackar ödmjukast för all hjälp och allt material som Jonte tillstod. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. VAD SKULLE VI GÖRA UTAN JONTE?



1 kommentar:

Mormor(äntligen uppkopplad) sa...

Det ser mysigt ut ❤️ Vad gör det om barnen är lite vilda. Det blir de ju när de har roligt!