måndag 16 november 2015

Andra gången i livet

När man är liten är det mycket som ska hända för första gången. Det kan vara både skrämmande och spännande. Lucas håller på att tappa sin allra första tand. Den är ganska lös och det går att vicka på den ordentligt med fingrarna. Han väntar med spänning på att den ska ramla ut. Främst för att tandfen förmodligen kommer då. Ja, om man lägger tanden i ett glas med vatten förstås. Lucas har dock en teori om att om man lägger tanden under mattan istället så kanske man får en sedel. Tror det är nåt han hört/sett på film nångång.

Här hemma är minstingen sjuk. Det är andra gången i livet hon är sjuk på riktigt med feber. Förra gången var hon blott 3 månader och då var vi på barnakuten med henne då hon inte åt på 12 timmar nästan. Nu är hon större så det känns inte riktigt lika läskigt för mamma och pappa men det är absolut lika jobbigt. Hjärtskärande när man ser att hon mår dåligt. Pipa örat är inte poppis. Försökte göra det förut. 39,3 visade tempen men jag antar att den är ännu högre eftersom jag inte fick pipa ordentligt. Stackars stackars Lilla Di. Jag hoppas det går över till imorgon för då åker Nichlas till Uppsala och jag blir ensam kvar med barnen. Får se om det blir VAB på onsdag för min del. Undrar när jag vabbade sist. Det var iaf över 2 år sen.

Inga kommentarer: