onsdag 12 september 2012

Skynda fynda!

Häromdagen var det alltså dags för den årliga Ullaredsresan. Jag och Nichlas, som övernattade hos min mamma o pappa, var uppe klockan tre. Det var inga problem, jag är ju van vid att stuga upp klockan fyra så en timme hit eller dit gjorde inte mycket skillnad. Jag antog uppgiften att köra dit. Vi stannade på Statoil nånstans som jag inte minns för att köpa kaffe och fika. (Den här veckan har varit förrädisk mot vår diet och jag skulle inte bli superförvånad om jag gått upp nåt kilo på fredag!) Eftersom att jag är en sådan skicklig bilförare så kom vi fram helskinnade (såg en död älg på vägen) och dessutom blev vi lite tidiga. Det tog ungefär 3 timmar och 40 minuter dit. Vi var alldeles ensamma till en början men precis innan Gekås slog upp portarna stod det väl kanske 20-30 personer i kö. Inte speciellt mycket trängsel med andra ord. Efter det gick tiden alldeles för snabbt och det fann alldeles för mycket att handla! Jag var livrädd för att vi skulle spränga vpr budget med flera tusen men notan hamnade på blygsamma 6.400:-. Handlade hur mycket kläder som helst till Lucas. Overall, strumpor i mängder, tröjor, byxor, lite finkläder, en onepiece och kalsonger. Nichlas köpte lite underkläder, ett par shorts och två tröjor. Själv var jag lite mer blygsam men fick ändå med mig både leggings, hårnålar och trosor hem. Vi passade på att köpa stövlar och ett par vinterskor på outleten utanför så slutligen handlade vi för 7000:- precis som vi tänkt! En supertrevlig dag som gick på tok för snabbt. Önskar att vi hade MER pengar så man kunde åka dit igen..men nu får jag vänta till nästa år.



Trosor till mamman

Lucas nya vinterjacka 2012

2 kommentarer:

Morfar sa...

Pust,tur att man ALDRIG kommer att åka till Ullared.

Sofia sa...

Jag gillar Ullared. Fast precis som du skrev är Gekås förrädiskt för plånboken!