tisdag 4 september 2012

Nytta och nöje

Ute på uppfarten står två skinande rena bilar. Min är så fin och len att jag nästan blir tårögd. Bilarna har fått sig envarsin, lite sen, vaxning. Välbehövligt! Regndropparna bara glider av. Det känns härligt. Självklart hade vi min pappa till hjälp. Vad skulle man göra utan honom tro?

Vi firade det hela med att ta bilen till Finspång. Badhuset stod på schemat o Lucas var verkligen taggad. Vi kom dit vid halv tre sådär. Perfekt...för det var bara vi o en gubbe där. Fritt fram att plaska, leka o åka kana med andra ord. En härlig eftermiddag! Nichlas nya schema körde ju igång i måndags. Trots att det känns tungt att ställa om rutinerna...igen...så är det kul att ha Nichlas hemma i veckorna. Det blir nog bra det här med till sist trots att det blir lite pusslande o tidiga mornar. Jag har en idé om att göra om mitt schema också för att underlätta. Får se vad chefen säger om det när hon kommer tillbaka från semestern!

Inga kommentarer: