lördag 15 september 2012

Mamman och Lucas

Det blev en härlig dag till sist det här. När Lucas är på humör är det superhärligt att vara ensam med honom. Man ska inte sticka under stol med att det är jobbigt att vara småbarnsförälder men det är ingenting i jämförelse med vad man får tillbaka. Vi är ett bra team Lucas och jag. Idag har vi varit på jympan, fikat på stan, varit ute och grävt i sandlådan och hoppat studsmatta och nu på kvällskvisten dushat slut på allt varmvatten och kollat på film.

På tal om att fika på stan så ska jag aldrig mer i hela mitt liv fika på Lindahs. Min tanke var, att vi efter att ha gjort bra ifrån oss på jympan, belöna oss med en god mellis på stan istället för att äta macka hemma. Men något ägg- och mjölkfritt bröd kunde de inte erbjuda. De kunde inte erbjuda mig något egentligen utan basunerade ut att de ENBART hade chokladbollar som var ägg- och mjölkfria. Det var det enda de hade. Självklart har Lucas STOOORA öron och efter att han hört chokladboll var det ju ingen idé att gå nån annanstans och äta smörgås inte. Så idag blev det chokladboll och festis till mellis. Nyttigt va? Nä, BOJKOTTA Lindahs och deras personal...de suuuger!

Inga kommentarer: