fredag 14 september 2012

Fredag

Fredag är alltid trevligt. Sitter nersjunken i soffan med ett glas pepsi max och myser i värmen från braskaminen. Dock är det väldigt ensamt..jag är usel på att vara just ENSAM. Pappan har jobbnatt inatt och Lucas sover. Själv är jag ledig imorgon och behöver inte lägga mig speciellt tidigt. Dessutom är jag inte ens trött. Men vad ska jag hitta på? Vad gör ni när ni är alldeles ensamma? Jag har namnat färdigt Lucas kläder och funderade en stund på att städa nånstans. Men jag kan ju inte väsnas så mycket så dammsuga eller stöka runt i badrummet är helt uteslutet. Sen funderade jag på att ta ett bad men det verkade mer jobbigt än skönt. Jag hade gärna fortsatt att pärla om det inte vore så att busungen Lucas lyckats välta en av mina redan färdiglagda plattor och dessutom ha ner hela pärllådan så att alla pärlor i olika kulörer blandats med varandra. Det lär ta timmar att försöka rätta till det och känns inte ens lite lockande just nu. SUCK! Jag hade gärna ätit lite godis och tittat på nån film men dieten måste skärpas (upp lite denna vecka) så det blir inget med det heller. Önskar att jag hade en bok att gotta ner mig i men det har jag inte heller. Blä för att vara själv.

Inga kommentarer: