måndag 15 augusti 2011

Ullared 2011

Ja, nu så var den årliga Ullaredsresan slut och det var mycket roligt och lyckat vill jag lova. Efter mycket om och men var det enbart Nichlas och jag som åkte på roadtrip. Lite mer än 30 mil skulle avverkas tidigt på morgonen innan vi anlände till varuhuset. (Tackar Ronny för lånet av GPS:en) Det tokregnade nästan hela vägen och pga ett litet "frukoststopp" på vägen tog resan ungefär 3 timmar och 45 minuter. När vi kom fram stod det ca 10 pers i kö. Fantastiskt! Det är alltid lite nervigt innan man ser om man ska behöva köa för att komma in. Det behövde vi alltså inte. När de slog upp portarna var vi bland de allra första som kom in. Nästan 5 timmar spenderade vi bland kläder och prylar och när det var dags att gå till kassan var det fruktansvärt spännande. Vi hade en budget på 7000:- samt 1000:- på mat odyl. Vi insåg ganska snart att denna limit skulle överskridas. Notan stannade till slut på 8072:- inne på Ullared samt 600:- på Skokanonen utanför. men det var det helt klart värt. Nu har vi dubbla uppsättningar av det mesta till dagisstarten. Overaller, stövlar, mössor, vantar, jackor och regnkläder. Även lite presenter och sådant till nära och kära förstås.

Idag damp även de nya namnnapparna ner i brevlådan. Nu ska jag bara skicka efter namnLAPPAR också som jag blivit tipsad om av min kära syster. Sen är vi good to go!

Nichlas mitt i röran som blev när vi började packa upp våra fynd!


Lite inredning slank också med i kundvagnen idag. Häromdagen åkte den andra krukan av fyra i golvet i vardagsrummet så jag passade på att fynda fyra nya idag med tillhörande blomster. Solen ligger på här hela dagarna vilket gör att alla växter dör eller gulnar. Därför har jag nu köpt plast..döm mig inte!


Imorgon gäller det alltså. Första inskolningsmötet klockan 14.30. Jag är NERVÖS! Jag hoppas att det känns bra med personalen och att Lucas fattar tycke för dem. Och så håller jag tummen för att de förstår allvaret i Lucas allergi.


Pluttungen testar sin nya morgonrock (99:-) Det var dock det enda att provade idag för han var dödstrött när han fick komma hem från mormor och morfar. Men jag ska försöka mig på lite fler snapshots imorgon om han vill ta på sig nåt då.

Inga kommentarer: