tisdag 16 augusti 2011

Nu har det alltså sparkat igång..

...och det är med kluvna känslor jag sitter här efter första dagen. Ja, av inskolningen alltså. Det kändes som om hela upplägget var en smula "ostrukturerat" och att vi inte fick någon information alls gjorde inte saken bättre. Allt vi fick var ett handslag när vi kom dit, sedan var det i stort sätt fri lek i en timme. Det där informationsmötet som utlovades på lappen som kom i brevlådan kom aldrig. Jag känner mig inte mer påläst och informerad idag än vad jag gjorde igår. Nåja, imorgon ska vi dit mellan 9-11 och är det ingen som pratar med mig då så tänker jag minsann ha hundra frågor själv att ställa.

Jag lyckades i alla fall luska reda på att de kommer vara 14 barn i Lucas grupp. 7 pojkar och 7 flickor och nästan alla födda 2010. Av de som var med idag (det var inte alla barn utan kanske 5 stycken) så var det mest fart på vårt lilla yrväder. Han drar sig inte för att ta för sig utan hann med att slå en fröken och pussa två andra pojkar. Jag tror och hoppas att det kommer bli bra till slut...det får tiden utvisa.

Inga kommentarer: