måndag 29 augusti 2011

Märklig åkomma

Jag har råkat ut för diverse olika krämpor här de sista dagarna. Först och främst är det höger arm och hand som protesterar. Först trodde jag att det var träningsvärk men efter att ha jobbat 11 timmar lördagkväll hade jag så ont att jag inte kunde använda handen. Jag kunde heller inte somna pga den molande värken. Jag är fortfarande svullen men det är ändå så väldigt mycket bättre än det var i lördags.

Imorse, vid sisodär fyra, vaknade jag med jätteont i magen. Typ mellan revbenen lite högre upp. Smärtan kunde liknas vid värkarbete och ett tag trodde jag att jag skulle få gå och kräkas. Men vid klockan 9, efter att jag suttit på badrumsgolvet med Lucas i badkaret nån timme, så piggnade jag mirakulöst till och magen kändes bättre. Sedan dess har jag inte känt nåt av det.

Men vi är hittills rätt lyckligt lottade då vi klarade två veckors inskolning på dagis UTAN sjukdom. Det var flera barn och föräldrar i samma grupp som var hemma och sjuka nämligen. På tal om dagis så är det Lucas allra första riktiga dag imorgon. Han ska gå 07.15-15.00 ca. Lååång dag och det tynger mammahjärtat. Men vad gör man? Det är ju trots allt bara två dagar denna vecka. Jag hoppas det kommer gå bra och att Lucas är medgörlig imorgonbitti när pappan får väcka honom istället för att han får vakna själv. Håll tummarna!

Inga kommentarer: