söndag 21 augusti 2011

Sommar igen

Nu på kvällskvisten har vi varit ute och hoppat på studsmattan och grävt i sandlådan. Sofia kom även på ett spontant besök vilket var väldigt välkommet. Kändes som om sommaren drog en sista suck idag. Härligt med lite sol.


I övrigt har jag varit jättetrött idag. När det är lite så här halvkaos på jobbet så blir man sluten både i kroppen och knoppen. Jag klappar mig själv på axeln i alla fall för jag gjorde mitt bästa..jag försöker lära mig att jag inte kan vara på hundra ställen samtidigt. Det är svårt att släppa kontrollen till någon annan.

Lucas är fortfarande ett monster. Hans humör är något så fruktansvärt att jag, med jämna mellanrum, får lust att springa och gömma mig. Tydligen beter han sig bara så när jag är hemma också. Hm, ja, någon form av reaktion på allt det nya ska han väl få ha..men det är jobbigt!

Imorgon dagis 9-11 och sedan BVC med tillhörande spruta klockan 13.30. På fredag kommer jag och Nichlas vara barnfria 9-14. Vad i hela friden ska man hitta på då? Handla och käka lunch i lugn och ro månne? Folk säger att det är skönt med lite "lediga" timmar från sitt barn. Jag är obenägen att hålla med. Det känns bara tomt och konstigt!

2 kommentarer:

Jagkommernogihågtrotsåldern-Mormor sa...

TomT och konstigt kanske, men det är bra att ha lite tid för annat än barnet också. Risken är väl bara att det enda mamman och pappan pratar med varandra om är...just det BARNET!

Sofia sa...

Snygg bild! NOT! Inte visste jag att jag var sådär blek och glåmig, men det är väl som det så vackert heter "en bild säger mer än 1.000 ord"...