söndag 3 juli 2011

Ute-fix

Nu börjar det likna något här hemma. I alla fall utomhus. Hur man ska hinna med allt som ska göras om man inte är hemma o ledig en längre tid är för mig ett mysterium. Allt detta ogräs som bara ploppar upp överallt..gräs som växer så det knakar..ja, det finns alltid saker att göra när man har egen tomt. Idag har vi rensat ogräs mellan plattorna och på uppfarten. Nichlas har även klippt gräset och jag har trimmat. Självklart får man göra lite i taget när man har ett litet yrväder som inte alltid är nöjd med att leka på egen hand.


I år har vi rekordmånga blommor på vår klematis som klättrar på husgaveln. Tio blommor räknade jag till och det är fler påväg. Fantastsikt att jag kan få något att växa överhuvudtaget. Idag har jag slängt samtliga blommor i fönstrena härinne. Nu ska jag hitta några snygga i plast istället. Finns tuffa buxbom-bollar i plast på City Gross...det kan nog göra susen!


3 kommentarer:

Sara sa...

IKEA har snygga plastblommor också.

Mormor sa...

När man har egen villa har man två hus att sköta, ett ute och ett inne, men man lägger ribban själv!

Sofia sa...

Vad blond Lucas har blivit, en riktig liten lintott, och jag som trodde han skulle bli mörk som sin pappa. Men det kanske kommer...