måndag 25 juli 2011

Oväntat besök

Rätt som det var idag så hade vi oväntat och ovälkommet besök inne i huset. Jag hade sett inkräktaren ute tidigare på dagen, eller i alla fall en av hans tvillingar eller syskon. Nu satt han alltså och äcklade sig i mitt tak över köksbordet. Nichlas retade mig och påstod att jag minsann skulle börja gråta när jag såg honom men när det kom till kritan var det faktisskt Nichlas själv som var mest rädd. Därför var det jag som fick ta en burk och försöka fånga in inkräktaren. Det gick bra. Han lyckades inte röra mig och det var tur för då hade jag fått en smärre hjärtinfarkt. Efter att jag haft honom i fångenskap en stund för att visa honom för Lucas kastade jag ut hela burken, med honom i, genon dörren. Han gjorde volter i luften men skuttade sedan vidare. Förmodligen för att bryta sig hos någon annan stackare...

Inga kommentarer: