lördag 23 juli 2011

Bullmamma

Vi har länge pratat om att baka bullar som Lucas också kan äta. Nu har jästen visst blivit gammal i kylskåpet men jag tror i alla fall att jag hittat en recept som kan vara nåt att ha på http://www.bakabullar.se/.  Vad tror ni?

Bullar:

25 gram jäst för söta degar
3 dl havredryck
1 dl socker
75 gram mjölkfritt margarin eller majsolja
1/2 tsk salt
1 tsk stött kardemumma
ca 9 dl vetemjöl
pärlsocker

Fyllning:

75 g mjölkfritt margarin
1 krdm salt
1/2 dl socker
1 msk malen kanel

Och jag hyllar än en gång Carlshamns mjökfria produkter.
Undrar vad vi skulle ta oss till utan dem. Yoghurten äter Lucas varje morgon till frukost och den finna även i jordgubbssmak och vanilj. Matlagningsgrädden har jag ännu inte testat. Den finns inte på City Gross så jag måste leta upp den i någon annan affär. Hoppas den håller måttet. Det skulle underlätta min matlagning markant!

Inga kommentarer: