lördag 23 juli 2011

Lördag och fuldag..igen

Fuldag idag. Jag vill gömma mig i en svart sopsäck. Känner mig tjock som en boll. Det är jag också..eller har blivit i alla fall. Semestern har gett mig lite extra hull om höfterna. Men det är väl så det ska vara antar jag. Men det känns tungt. Det är inte lätt att vara ful inte...

Nichlas är iväg med Mattias och köper proviant till husbygget som ska äga rum idag. Ja, alltså den beryktade hushöjningen. Lucas sover middag och jag sitter här framför datorn. Jag och Lucas ska utrymma stället lite senare. Vi ska åka till Gårdeby och käka lunch så att grabbarna får lite extra svängrum. I eftermiddag kanske vi ska träffa Tessan och Theo..najs!

Jag undrar om sommaren är över nu. Det är ju inte ens augusti men det fina vädret har gått och gömt sig. Visst är det varmt ute..kvavt som satan och om nätterna har det varit värsta urladdningarna med åska och blixtrar och dunder. Men den här riktiga sommarvärmen som jag längtar tillbaka till verkar inte infinna sig.

Inga kommentarer: