måndag 4 juli 2011

Cykelpremiär

När vädret blir bättre ska vi ha vår cykelpremiär. Idag var vi stan en sväng och handlade cykelhjälm och cykelstol till Lucas. Han är supersnygg i sin hjälm och jag hoppas att han kommer godta att ha den på sig när det väl är dags. Jag lovar att lägga upp en bild på godbiten nästa gång. Hjälmen kostade bara 200:- och stolen 300:-. Som  hittat för en som snart han en tom plånbok. Vi gjorde en ny budget förut jag och Nichlas. Huga mig vad pengar det går åt. 16.000:- i månaden måste vi lägga över till räknekontot för att vi ska ha råd med alla räkningar. Sedan tillkommer ungefär 4000:- till mat och hygienartiklar. Det kostar att ligga på topp minsann! Räknar man ut driftkostnaderna och huslån med räntor ligger vi strax under 10.000:-. Jämför man detta med att betala hyra för en sketen lägenhet i stan så skiljer det inte så mycket...då känns det genast mycket bättre. Jag kan dock inte låta bli att önska att jag hade lite mer pengar på fickan eller åtminstone tjänade lite bättre. Jag pungar ut ungefär 12.000:- på min anställning på 75%..man kan lugnt säga att det är Nicke som står för stålarna i alla fall. Och är man bra på att få ångest för olika ting (som jag) då börjar man genast fundera på framtiden. Hur ska vi ha råd med ett barn till om vi ska ha nåt och vad ska vi leva av när vi blir pensionärer?

2 kommentarer:

Sofia sa...

Har ni haft er cykelpremiär än? I annat fall får ni trampa hit och hälsa på mig. Johan jobbar ju denna vecka så jag har hela placet för mig själv.

Emma sa...

Hm, känner igen det där problemet.. Under mina år som föräldraledig har jag endast fått ut 3800 kr på HELTID. Det har gått, på något märkligt sätt, men jag vet inte hur.. Till skillnad från många andra kommer vi få det väldigt mycket bättre om jag får plugga i höst, alltså..