måndag 18 juli 2011

Regn, sol, regn, sol

Idag har det varit riktigt ruskit väder och efter att ha varit inne hela dagen här hemma var Lucas så rastlös att han klättrade på väggarna. Jag förstår honom. Vi bor ju inte så stort direkt och är man van vid att vara ute hela dagen blir det nog lätt tråkigt att vara "inspärrad". Efter en kort visit av morfar styrde vi därför kosan mot stan. Inga pengar att spendera på kläder har vi eftersom vi sparar till Ullaredsresan men inget slår lite fönstershopping. dessutom hade jag kvar lite pengar på ett presentkort så jag fick med mig ett linne och en tunika hem i alla fall. Vi passade även på att trotsa vädret med en glass i stan. Lucas fick mjölkfri smoothie gjord på jordgubbar och juice.


Gårdagen bjöd som bekant på lerbad under vårt lilla hus. Det gick bra men jag är dock lite öm på armbågarna idag. Jag har även, märkligt nog, träningsvärk i låren. Hm! Hålen som skulle bli tre visade sig enbart behöva vara två. Nu är det ena färdiggrävt och det andra får vi gräva när vi skaffat oss en domkraft. Jag förstår varför huset sjunkit..porösare mark får man nog leta efter. Det är inte för inte det heter KlarsjöKÄRRET inte...

3 kommentarer:

Mormor sa...

Usch för att krypa där!

Sofia sa...

Oj, bra jobbat med grävningen av hålen. Stackars Nicke som får krypa därunder...

Johan W sa...

Förstod att han skulle rusa in under huset. Jag slängde in ett gäng geléhallon därunder när jag var hos er hahaha