fredag 8 juli 2011

Slöardag

Idag har vi inte gjort många knop här hemma. Lucas och jag har sovit middag i nästan tre timmar till på köpet. Innan dess hann vi dock att gå ner till sjön för att bada lite. Nu har till och med pappan badat flera gånger till allas förvåning. Det är grymt skönt i vattnet och när det är så här kvavt i luften går det åt att doppa sig om man ska kunna vara i trädgården överhuvudtaget.
Jag har satt ett snöre i Lucas "First Rider"..så nu får jag snällt dra honom fram och tillbaka på gräsmattan. Kul tycker i alla fall han att det är!

Nu på eftermiddagen/kvällskvisten har vi varit i stan och storhandlat. Lucas hjälpte till att packa upp i vanlig ordning. Inga bajskorvar på varorna denna gång dock. Han fick behålla byxorna på helt enkelt.


Imorgon vankas det kalas för Tessan. Hon fyller ju 25 år den 12:e och har Öppet Hus imorgon hos sina föräldrar. Det ser vi fram emot allihop. Kommer vara fler barn där så Lucas lär trivas som fisken i vattnet. Själv tycker jag att det ska bli spännande att åka till Tessans föräldrar. Där har jag spenderat mycket tid i mina unga dagar..dock var det många år sedan sist.

Igår skördade vi vår första gurka förresten! Ser något snuskig ut va? Men den smakade gott..I promise.


Jag har tränat NOLL gånger denna vecka. Jag kommer bli tjockare än vad jag redan är om jag inte hittar motivationen som tycks ha försvunnit. Jag håller tummen för att jag finner den snart igen..men jag får trösta mig med att det faktiskt är semester så länge..då får man väl ändå vara lite lat?!

Inga kommentarer: