onsdag 23 februari 2011

Men hallå?!

Vi har inget vatten. Det droppar yttepyttelite från kranarna här hemma. Varmvattenberedaren har fått ett eget liv och står och bubblar där inne i badrummet. Från den rinner vattnet ganska bra. Brunt äckligt och odrickbart vatten. Dyngsurt på golvet med andra ord. Varför ska det vara 100 grader kallt ute för? Det är ju inte mänskkigt. Nej, nu vill vi ha mildväder så att jag kan tvätta tvätt i tvättmaskinen och sätta på diskmaskinen. I tvättmaskinen ligger super-kissen och väntar på att bli ren. Lucas fick nöja sig med en liten nalle inatt istället. Jag hoppas den funkar lika bra. Kissen får vänta.

Lucas och super-kissen 2011

Idag har vi varit i stora staden hemma hos Tessan och Daniel. Danne blir 28 år idag och det firades med fika och paket. av Lucas fick han är t-shirt som jag hjälpt till att välja. Vi hoppas att han blev nöjd. De var bruna och fina efter Thailandsresan. Tessan var tjock om magen. Tror att hon är i vecka 23 nu och redan jättetjock. Hon kommer att bli stor som ett hus innan bebisen är färdigbakad därinne. Det är bra det. Stora starka bebisar ska det vara. Jag längtar tills den kommer ut. Det gör nog hon också!

Självklart lyckades jag glömma kameran hemma. Inga nya bilder på födelsedagsbarnet med andra ord. Därför bjuder jag på en lite äldre bild från 2010. Tessan och Danne på utflykt med oss i Trosa. Varsågoda!

Inga kommentarer: