tisdag 8 februari 2011

En trevlig dag

Idag har jag haft en riktigt mysig och trevlig hemmadag med Lucas. Självklart om man bortser ifrån hans tidiga morgonvanor. Jag undrar varför han fått för sig att vakna så tidigt nu. Man får vara glad om han inte ropar innan sex. Men jag har förstått att man inte ska klaga, det finns definitivt de som har det värre. Jag fick iaf lyckan att sova bort två timmar i soffan. Det var härligt. Städat lite. Det blir aldrig riktigt rent här hemma dock. Märkligt med tanke på att det känns om jag plockar och har mig hela tiden. Till middag gjorde jag stekt fisk, potatismos och remoulad (ingen sås för Lucas dock och inget ägg i paneringen) Jag, Lucas och Nichlas har öven varit ute på promenad. Vi var ute i ungefär 45 minuter men gick inte mer än 250 meter. Lucas tycker att det är lite småkrångligt att gå i stövlarna. Dessutom måste han ju vara påpälsad till tusen då det blåser satan varje dag,

Imorgon ska vi bege oss tidigt till åby för att ha playdate med Tindra och Tilda. Vi ska till Öppna Förskolan +1år. Ska bli spännande och se vad det är för barn och jättekul att träffa tjejerna.

Som sagt så överlevde jag kryssningen. Jag tog det relativt lugnt medans de andra festade på som vanligt=) Vi lyckades komma ifrån varandra runt klockan tolv. Jag letade o letade men hittade inga kamrater vilket ledde till att jag hamnade i säng vid halv två redan. De andra stövlade in två timmar senare drygt. Men det var kul. Toppenmat och kul folk. Dock superdålig musik. Jag får tacka Jenny B för att jag fick följa med och hoppas att de andra också hade roligt. Nu ska jag dock inte åka hemfrån utan resten av familjen på mycket mycket länge.

Brudarna...dock så är inte Moa med på bilden då hon fick agera fotograf

2 kommentarer:

Sofia sa...

Vad kul med en bild från kryssningen, finns det inga fler?

Elin sa...

Jag har fått stränga order av mina fjantiga vänner förstår du Sofia..får väl ha en privat visning för dig istället=)